Vei fi acolo?- Guillaume Musso


Vei fi acolo  de Guillaume Musso

Editura ALL- 2010

Suntem cu toti in  cautarea acelei fiinte unice care va aduce  in viata noastra ce ne lipseste. Iar daca nu reusim , nu ne ramane decat sa ne rugam ca ne va gasi ea pe noi.   ( Desperate Housewives)

2006 .Elliot  Cooper, un medic chirurg renumit, are 60 de ani . Intr-o misiune umanitara in Cambodgia, opereaza un copil cu  o malformatie a buzelor , redandu-i astfel sansa la o viata normala.Un batran cambodgian , singura familie a  copilului salvat , il ofera recunostinta sa vesnica si il intreaba  ce isi doreste cel mai mult de la viata. Ellliot, cu nostalgie, dar si  cu sentimentul ca dorinta sa este irealizeabila raspunde  ca-si doreste sa o revada pe singura femeie pe care a iubit-o toata viata lui , pe Ilena.

1976 .  Elliot Cooper , un tanar medic  chirurg , are parte de o intalnire  memorabila : isi intalneste sinele de 60 de ani.

Musso abordeaza in acest roman  tema calatoriei in timp, a posibilitatii de a interveni in trecut.Asa cum o simpla bataie din aripi a unui  fluture in Japonia  poate provoca un adevarat uragan  la New York, asa  orice mica modificare adusa trecutului poate schimba viitorul.Destinul insa, se lasa greu.

  Vei  fi acolo  se citeste usor. Este o carte de vacanta ,  scenele se deruleaza ca intr-un film fara  sa solicite  prea mult gandirea.

Daca am avea sansa sa ne reintoarcem in trecut ,ce am  schimba in vietile noastre? Va invit la o discutie pe aceasta tema .

Aceasta postare face parte din campania vALLuntar a Grupului Editorial ALL.Pentru acest post , echipa ALL  va lucra 15 minute intr-un centru ales de bloggeri, iar fiecare comentariu lasat de voi adauga inca 3 minute de voluntariat .

Hai sa adunam cat mai multe minute, sa-i punem la treaba🙂

33 thoughts on “Vei fi acolo?- Guillaume Musso

  1. Mulți dintre noi își doresc să se întoarcă în trecut, iar motivul acesta e întâlnit deseori și-n literatură. Am început să citesc și eu o carte pentru a participa la campanie și abia aștept s-o termin. Frumos gest fac cei de la ALL.

    • Am citit si Sotia calatorului in timp (Audrey Niffenegger).Abordeaza aceeasi tema a calatoriei in timp, dar eu m-am zapacit total citind-o . Nu mai stiam ce si cum , cati ani are, unde este,pff… .In comparatie ,cartea lui Musso mi s-a parut usurica , fara detalii tehnice, axata doar pe povestea in sine.

      • Eu am vazut filmul Sotia calatorului in timp si acolo am inteles. Cartea am avut-o imprumutata dar deja nu m-a mai prins, stiam deja toata actiunea.

  2. Nu stiu daca mi-ar placea sa ma intorc in trecut… pana la urma toate cate mi s-au intamplat m-au facut persoana care sunt acum si desi sunt lucruri pe care le regret, nu regret cum sunt eu. Deci nu as vrea sa ma schimb pe mine, acum, in nici un fel. Am invatat sa traiesc cu regretele mele, pentru ca nu sunt regrete de genu de ce nu am facut cutare sau cutare lucru, ci mai mult regrete mai mici pentru lucruri pe care le-am facut. Dar cartea suna minunat si am trecut-o pe lista de must read😀

    • Nu citesc niciodata horoscopul . Imi zic ca ce nu stiu nu ma raneste🙂. Calatoria in timp e altceva. Cred ca toti avem in trecutul nostru o rascruce la care ne intoarcem in momentele grele si ne intrebam : ce-ar fi fost daca alegeam o alta cale?

  3. 🙂 Buna intrebare. Nu stiu insa daca as schimba ceva din trecutul meu, avand in vedere ca fiecare lucru care mi s-a intamplat, oricat de mic, a contribuit la formarea celei care sunt acum🙂. Personal, ma simt destul de bine in „pielea mea”, si cred ca toata lumea ar trebui sa poata spune asta.
    Oricum, asta e o intrebare pe care nu ar fi rau sa si-o puna fiecare din noi la un moment dat.

  4. Mi s-a parut super interesanta cartea,imediat dupa ce i-am citit descrierea…cu siguranta va fi adaugata pe lista mea de carti ce urmeaza sa le citesc…In plus,calatorie in timp..mm…suna bine🙂

  5. nu mi-ar placea sa schimb ceva in trecutul meu, cea fost a fost si m-a facut ce sunt; in schimb mi-ar placea sa pot calatorii in timp, macar ca sa trag cu ochiul la diferite obiceiuri si intamplari🙂
    Imi place cartea si mi-am notat-o deja pe lista de carti de citit😀

    • Kadia mai e loc pe lista ta?Eu m-as muta o luna, cel putin, la Editura ALL. Asa cred ca rezolv o parte din lista care se mareste cu fiecare zi!
      Ai dreptate, calatoria in timp are doua aspecte: schimbarea sau „trasul cu privirea”:))).Ce fain ar fi sa putem fi spectatori la diferite evenimente pe care acum le privim cu multe semne de intrebare.

  6. Pingback: Henry Fielding – Joseph Andrews « In jurul Kadiei

  7. Pingback: Treceți și pe la ei (3) | Cronicile Ancuţei

  8. Pingback: De-aş putea cumva întoarce timpul « Locul de Parcare al Grijilor şi al Bucuriilor

Lasă un răspuns

