Libraria iubirii- Paola Calvetti


Libraria iubirii de Paola Calvetti

Nemira, 2009

Cartile se nasc pentru a fi atinse, luate in mana, purtate in pat, pe o banca, in autobuz, pe canapea, direct pe pamant cand stam intinsi pe iarba .Ba chiar si pe ciment.  Oamenii citesc in statii in timp ce asteapta.pe sezlongul de la plaja romanele se degusta la primele ore ale diminetii sau la asfintit. In sala de asteptare de la dentist imi reglez tensiunea cititnd la fel fac si la esteticiana ca sa suport mai usor epilatul cu ceara.

Emma , 50 de ani,divortata, mama unui adolescent, isi abandoneaza meseria de traducator, pentru a deschide la Milano, o librarie Rêves & sortilèges dedicata literaturii de dragoste.Intr-o zi gaseste intr-una din cartile sale ,  un post-it cu un nume si un numar de telefon.Recunoaste scrisul primului ei iubit din tinerete:  Federico , care traieste la New York, alaturi de sotie si copii.Dupa treizeci de ani de tacere, cei doi isi doresc o continuare a idilei.Reticenta la tot ce inseamna tehnologie moderna (internet, telefon mobil) Emma recurge la o metoda traditionala:aceea de a coresponda prin scrisori. Isi promit ca in fiecare an pe 10 aprilie se vor revedea in Belle –Ile en  Mer, in Bretania. Emma isi justifica alegerea printr- un citat superb: P.S.: O fraza pentru tine. I-a scris-o poeta Marina Tvetaeva lui Boris Pasternak: “ Tipul de relatie preferat este unul suprareal:sa vad lucrurile in somn. Cel de-al doilea tip e corespondenta”

Asa cum imi imaginam , Libraria iubirii este un roman care vorbeste despre iubire si carti, dar despre o iubire epistolara. Este o carte  dedicata dragostei de literatura, tuturor persoanelor care iubesc cartile. O recomand cu mare drag.Daca aveti de gand sa deschideti o librarie , e cartea perfecta cu sfaturi🙂

Gasim in carte nenumarate trimiteri literare, adevarate liste de lectura ,cel putin  a mea dupa citirea cartii s-a marit considerabil ( Cecilia Ahern,Amorul conjugal de Alberto Moravia, Kundera etc.)Un fragment frumos e si cel care descrie vizita lui  Nick Hornby in librarie. La un moment dat autoarea vorbeste despre pozitii in care poti citi mai relaxat. Macar pentru asta, cartea merita citita.

Cititorii pur-sange nu-si iau niciodata vacanta de la cartile lor.

Nu-i pot suferi  pe cei care-ti pun cartile in sacose de plastic. Stiti dumneavoastra, din acelea cu logoul librariei imprimat pe ele…Chiar si atunci cand cumpar o carte pentru mine , o vreau impachetata si cu fundita.

Totusi, am fost putin dezamagita de superficialitatea lui Federico, de scrisorile lui mai mult tehnice,imi doream sa raspunda cu aceeasi ardoare pasiunii Emmei. Ei , dar nu le poti avea pe toate.Pot zice ca m-au  incantat  mai mult pasajele in care Emma vorbeste de cartile dragi sufletului ei si mai putin povestea de dragoste dintre cei doi.Mi s-a parut mai mult o poveste de amor intre biblioteca Morgan din New York si  libraria Rêves & sortilèges din Milano.

Eu port in inima inima ta, tu porti in inima inima mea. De acum incolo, sa incercam sa ne iubim.Si sa perseveram.

Tadddaa!…

Va invit  la un tur virtual al librariei Rêves & sortilèges

Intrati si lasati-va ademeniti de cartile din rafturi.

E libraria din visele mele!

6 thoughts on “Libraria iubirii- Paola Calvetti

  1. suna bine cartea:!! am cautat-o si eu luna trecuta dar probabil nu suficient de bine, adica am fost la libraria de unde imi cumpar cartile de obicei si nu am gasit-o si apoi nu am mai apucat sa ma uit dupa ea in alte parti dar cred ca o sa ma mobilizez din nou🙂

Lasă un răspuns

