Leapsa despre carti


Atentie , ploua cu lepse :)  . Am preluat -o de la dan boeriu caruia ii multumesc.

1. Numiti cinci titluri de carti capodopere din literatura romana sau universala.

Idiotul   de  Dostoievski

Vraciul de Mostowicz

Mizerabilii de Victor Hugo

Orbirea  de Canetti

Memoriile lui Eliade

2. Dintre o carte scrisa de un autor roman si una scrisa de un autor strain pe care o alegeti?Presupunerea este ca daca o cititi pe una nu mai puteti s-o cititi si pe cealalta.

Aleg pe moment , nu am un criteriu  in acest sens.

3. Ce apreciati la o carte: povestea sau emotia?

O carte trebuie sa-ti starneasca ceva trairi, altfel as avea impresia ca citesc un curs de metodologia fabricarii betonului.

4. Literatura moderna si contemporana este mai valoroasa decat cea antica?

Si una si alta isi au valoarea lor.

 

5. Orientarea politica a autorului influenteaza valoarea unei carti?

Depinde ce  scrie: roman de dragoste sau oda partidului iubit .

6. Pe care scriitor il considerati mai valoros:Stefan Agopian sau Mircea Cartarescu?

Sa o luam asa: de Stefan Agopian nu am citit nimic, de Cartarescu am mai frunzalit cate ceva( probabil nu ce trebuie ca nu m-a impresionat )

7. Considerati ca trebuie sa faceti eforturi pentru citirea unei carti bine cotate sau o parasiti? In acest  din urma caz, regretati ca ati pierdut ceva?

Faceam eforturi in timpul scolii sa citesc literatura obligatorie, acum consider ca mi-am castigat dreptul de a nu-mi pierde timpul cu o carte care nu ma atrage, literar vorbind.

7. Credeti ca o carte poate avea un efect terapeutic?

Da.

8. Apreciati valoarea unei carti pe baza gustului personal sau a recomandarilor criticilor ori a prietenilor?

Aceeasi carte are valoare diferita pentru fiecare cititor in parte.

9. V-ati intalnit cu situatia in care sa va placa opera unui scriitor dar sa nu va placa autorul?

Situatia e cam asa: nu-mi place autoarea si atunci m-am incapatanat sa nu citesc nimic scris de ea. Sa nu-mi placa nici una nici alta , nu-mi amintesc.

10. Daca ati vazut o ecranizare a unui roman ,mai cititi si cartea?

Depinde. De exemplu cazul trilogiei Millennium , am citit primul volum , am vazut ecranizarile urmatoarelor volume , nu imi doresc sa mai citesc si cartile. Nu  pot zice acelasi lucru despre Dragoste in vremea holerei; am vazut filmul dar vreau sa citesc si cartea.

11. Credeti ca un scriitor poate sa creeze o opera valoroasa daca nu este patriot?

Nu vad nici o legatura intre cele doua aspecte, de ce s-ar exclude?

12. Daca ar fi sa realizati un clasament valoric al literaturilor lumii(engleza , franceza, italiana, spaniola,japoneza, etc.), de la 1 la 10 ,pe ce loc ati pozitiona literatura romana?

Avem valorile noastre care merita un loc in top, nu stiu daca in  top ten🙂 ; per ansamblu nu ma pronunt.

Trimit leapsa catre  Mihaela Anghel, Anca, Bianca ,dragos c si oricine doreste sa o preia.

11 thoughts on “Leapsa despre carti

  1. Pingback: 2 în 1 « Cronicile Ancuţei

  2. Da, da, citeşte Dragoste în vremea holerei, pentru mine (care am citit întâi cartea), filmul nu s-a ridicat la aşteptări, aşa că tu vei avea – sper – o surpriză plăcută🙂

  3. Pingback: 12 întrebări despre cărți și autori | Bialog.ro

  4. Pingback: 12 întrebări despre cărți și autori | Bialog

Lasă un răspuns

