Printesa gheturilor- Camilla Lackberg


Autor : Camilla  Lackberg

Titlu:      Printesa gheturilor

Editura:  Trei

An aparitie: 2010

Camilla Lackberg este o tanara scriitoare suedeza,  romanul Printesa gheturilor fiind primul dintr-o serie de sapte  romane , seria Fjallbacka.  La noi a mai aparut la aceeasi editura, a doua carte a seriei, Predicatorul.

Actiunea se petrece intr-o localitate suedeza de coasta, Fjallbacka. Erica  Falck ,o scriitoare de biografii din Stockholm revine in casa parintilor sai din mica  localitate suedeza pentru a scrie o noua carte . Ea este cea care gaseste cadavrul inghetat al  Alexandrei , o buna prietena din copilarie. Rugata de familie sa scrie un articol despre Alexandra , Erica descopera secrete naucitoare  , actiunea se precipita , iar verdictul se schimba din sinucidere in crima.

Nu o sa povestesc cartea, am eu o teorie despre romanele politiste : subiectul trebuie descoperit nu povestit, altfel ce farmec mai are daca afli tot de la inceput?🙂

Cei care au citit Trilogia Millennium de Stieg Larsson vor fi tentati sa faca o comparatie intre Camilla si Stieg , ambii suedezi,ambii scriitori de romane politiste , dar in afara de unele asemanari de fundal (un sat suedez linistit), intrigi romantice intre principalii  protagonisti, stilul celor doi e diferit, Camilla abordand un stil mai aerisit fara multe detalii tehnice .

O poveste  frumoasa, scrisa  inteligent (vad ca devin fan roman politiste nordice ) o poti citi oriunde si garantat nu te vei plictisi nici un moment .

Imi place cum suna titlul original : Isprinsessan🙂

13 thoughts on “Printesa gheturilor- Camilla Lackberg

  1. chiar merita citita cartea?
    eu am vazut ca aparuse dupa nebunia Milenium si Stieg Larsson si m-am gandit ca au incercat sa scoata oarecum cu prezentari aseanatoare si alte romane politiste scrise de autori nordici sperand sa le vanda din cauza de Milenium si de asta nu m-am aventurat sa citesc cartea…

  2. anao , la fel am crezut si eu , ca e doar reclama de ele. De felul meu sunt reticienta la cartile mult prea mult laudate .
    In cazul acestei carti am primit o brosura cu un fragment din carte si m-a prins asa mult fragmentul ala incat am cumparat cartea( acum o puteam cumpara la un pret mult mai mic cu Gazeta ) dar nu regret , chiar a meritat banii.:)

  3. sa stii ca azi m-am gandit la tine! Scria in ziar ca Lackberg si-a lansat de curand si cel de-al 5lea volum al cartii🙂 Copilul german parca ziceau ca se numeste.
    Si cred ca m-ai convins si o sa ma apuc de ele🙂

  4. si eu tot stau in dubiu daca sa citesc vreunul din autorii scandinavi. pana acum am citit recenzii amestecate dar cred ca nu ma lamuresc decat punand mana pe o carte🙂

  5. Nu pot sa zic ca am fost impresionata de „Printesa gheturilor”, desi sunt o fana a romanelor politiste. Dintre cartile din aceeasi colectie mi-a placut mai mult „Ecouri de dincolo de moarte”, ti-o recomand daca n-ai citit-o🙂

  6. Andra, multumesc , am citit deja cartea recomandata de tine. Mi-au placut ambele la fel de mult.Si eu sunt o fana a romanelor politiste nordice:).Au” acel ceva” care te face sa te lipesti pur si simplu de carte.

Lasă un răspuns

