Invitatie la vals- Mihail Drumes


Autor:  Mihail Drumes

Titlu   Invitatie la vals

Editura :  Art

An aparitie 2007

Citeste mai intai, cititorule, istoria acestei iubiri şi după aceea iti vei da seama de tot ce s-a intamplat si daca cineva, in locul meu, ar fi procedat altfel.

Dragoste la prima citire, asta pot spune despre cartea lui Drumes.

Tudor , student la drept ,  charmant, in ciuda multelor relatii avute , e un tanar care nu investeste sentimente intr-o relatie, indiferent de frumusetea fetei. Mergand la un bal organizat de studenti, cunoaste o fata, Mihaela,  cu care danseaza pe celebra melodie de vals: L’invitation a la valse de Weber. Se indragosteste mai tarziu de  vecina sa, aceeasi fata cu care a dansat dar fara sa o recunoasca,dezvoltand  o obsesie pentru ea, si tine sa o cucereasca cu orice pret.

Ameteam iubitele cu juraminte, le copleseam cu atentii si maguliri si, dupa ce-mi cedau, le paraseam brutal… De ce? … Ei bine, voiam sa simt betia rara a vanitatii magulite, cand ele, prinse, se agatau de gatul meu, implorandu-ma, tanguindu-se sa nu le parasesc. Atunci se declansa urgia: le umileam, calcandu-le orice mandrie in picioare, si decretam ca hotararea mea e nestramutata. Plecau ranite, mutilate si nu stiu cum se facea, dar ma iubeau parca mai mult dupa aceea.

Despre adevaratele sentimente ale Mihaelei , Tudor va afla prea tarziu ca sa mai poata schimba ceva.: Ii doream sa fie fericita, i-o spusesem pe toate caile, dar cine i-ar fi ingaduit sa fie fericita cu altul? Pentru nimic in lume!

O carte  ce te face sa intelegi ce inseamna adevarata dragoste unde nu conteaza banii , ci doar  dragostea adevarata, sa iubesti sacrificand tot ce ai mai frumos in viata.

Ce inseamna orgoliul intr-o iubire , cum poate distruge  o iubire adevarata .

Marile dureri nu dor de la inceput. Sunt mari pentru ca deschid o rana care nu se mai vindeca

Iubirile mari sunt tocmai acelea de care te indoiesti mai mult

Am citit de cateva ori cartea asta si mereu ma impresioneaza pana la lacrimi, mi se pare una dintre cele mai frumoase carti de dragoste din literatura romana. De altfel, pot sa recunosc ca sunt fan Drumes .

O carte prea frumoasa pentru a fi povestita, trebuie citita, simtita, . Poate in unele situatii te recunosti, poate ai avut vreodata o iubire atat de puternica  incat sa simti ca fara aceea persoana nu ai putea trai, ca totul de invarte in jurul acelei persoane ….

O recomand  cu mare drag.

That’s  amore! ..ce bine zicea Dean Martin.

11 thoughts on “Invitatie la vals- Mihail Drumes

  1. De Mihail Drumes am citit doar „Elevul Dima dintr-a saptea”, a long long time ago si tin minte cat am plans la sfarsit…🙂

    • tot ce am citit de Drumes , mi-a ramas in suflet , mi se par adevarate lectii de viata, de aceea ma si declaram fan Mihail Drumes
      da , ai dreptate trifoi, si povestea „Elevului Dima dintr-a saptea” e la fel de frumoasa si de sensibila, uneori revoltatoare prin nedreptatile de care are parte eroul nostru, dar pana la urma asta e viata…cu bune , cu rele, o traim ca alta nu avem…

  2. Una dintre cartile mele preferate… Am tot citit-o si recitit-o. Acum mi-ai facut pofta sa o rasfoiesc iar. Ca o coincidenta, acum cateva zile o prietena imi spunea ca lumea o ironizeaza ca ii place aceasta carte, ca nu e OK sa citesti asa ceva… Oamenii sunt bizari.😦

    • Nu inteleg de ce nu este OK sa citesti asa ceva? ..si cum poti fi ironizat pentru ca iti place o carte,indiferent care ar fi aceasta.
      Pentru mine ramane una din cartile de suflet , o carte care merita citita , din care ai mereu ceva de invatat , si nu mi se pare deloc o poveste banala , ci o lectie de viata.
      de gustibus ….

  3. uite coincideta coincidentelor:)) draga mea si pe mine ma cheama maria dar blogul meu e „maya’s blog” si eu am ceva carti despre mihail drumes, si chiar am citit Invitatie la vals…
    e o carte superba alaturi de Elevul Dima si Scrisoare de dragoste

  4. margaretmaya , coincidenta este felul lui Dumnezeu de a ramane anonim, spunea Einstein.Coincidentele exista si ne surprind de fiecare data.
    Prezenta ta aici este o coincidenta frumoasa🙂 si te mai astept cu mare drag.

Lasă un răspuns

