Femeia comestibila- Margaret Atwood


Autor: Margaret Atwood

Titlu:  Femeia comestibila

Editura : Leda

An aparitie :2008

Am cumparat cartea pentru ca voiam sa citesc ceva usor( cred ca asta e efectul cartii de Saramago citita inainte  ) si am dat peste o carte profunda , cu un subiect ce pare banal la prima vedere, dar care beneficiaza de o analiza si o claritate a trairilor  prezentata genial de Atwood.

Femeia comestibila, aparuta  in 1969, de altfel si primul roman  al scriitoarei canadiene, prezinta lupta dintre feminitate, casatorie si dragoste.

Desi scrisa acum ceva timp, cartea se remarca prin modernitate,subiectul fiind unul foarte actual:   recostituirea pierderii identitatii unuia dintre parteneri intr-o relatie.  O poveste de cuplu, in care eroina se simte amenintata de ceea ce legalizarea relatiei ei ar putea avea asupra personalitatii sale. O poveste despre regasirea eului intr-o relatie, despre compromisul si sacrificiul care sta la baza familiei in societate, despre locul femei in societate si dorinta de emancipare.

Marian McAlpin, eroina romanului este o tanara cu o slujba buna(operator intr-o companie de marketing), cu prieteni , cu o viata sociala activa, cu un viitor sot la orizont ,nimic din toate astea nu prevad drama prin care trece in momentul in care constientizeaza ca o casatorie ar duce la pierderea identitatii sale, la transformarea ei intr-o femeie supusa barbatului, la o viata casnica , anosta.Toate lucrurile perfecte isi pierd forma, iar Marian, ca modalitate de protest refuza sa se atinga de orice forma de mancare, ajungand la scenarii din ce in ce mai fantastice despre mancarea  pe care o are in fata, identificandu-se cu lucrurile pe care le consuma.

Daca la final revine la sentimente mai bune in privinta mancarii , va invit sa descoperiti singuri, eu inca mai  stau sa ma gandesc daca as putea sa gust dintr-o prajitura care are forma unei femei…🙂

O lectura  incitanta  si amuzanta!

6 thoughts on “Femeia comestibila- Margaret Atwood

  1. am citit cartea deoarece ma pregatesc pt un examen ,iar titlul se regaseste in bibliografie.Mi- a starnit curiozitatea si apoi am cautat sa aflu cat mai multe despre carte,autoare.A meritat timpul si daca vreti sa petreceti o vreme cu voi ar fi bine sa o cititi,veti fi surprinsi de modernitatea ei, iar pe unii dintre noi ne va ajuta sa ne regasim.

  2. asta e cartea prin care am descoperit-o si eu pe atwood dar mi s-a parut mai interesanta cat’s eye…sunt curioasa cum o sa ti se para asasinul orb, o am si eu necitita pe aici

Lasă un răspuns

